Ogłoszenie nr 500026066-N-2018 z dnia 05-02-2018 r.
Trzyciąż:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 509041-N-2018
Data: 24/01/2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Trzyciąż, Krajowy numer identyfikacyjny 35155627000000, ul. Trzyciąż 99, 32-353 Trzyciąż, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 123894001 w. 51, e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., faks 0-12 3894002.
Adres strony internetowej INSERT INTO `tqfk6_content` VALUES(url): www.gminatrzyciaz.pl
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.2) Tekst, który należy dodać
Miejsce, w którym należy dodać tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: II.4)
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu:
Odpowiedź na zapytania nr 2 z dnia 02.02.2018 r.
dot. realizacji zadania
Dotyczy: przetargu nieograniczonego znak: IiR 271.01.2018 na zadanie o nazwie:
Budowa kanalizacji sanitarnej dla m. Glanów i części m. Imbramowice wraz z kolektorem odprowadzającym ścieki do oczyszczalni ścieków w m. Trzyciąż
W odpowiedzi na zapytanie jednego z potencjalnych wykonawców z dnia 02.02.2018 r. wyjaśniam, co następuje:
Pytanie 1:
Prosimy o doprecyzowanie zakresu robót jaki jest do wykonania w zakresie części I i części II. Określenie zakresu prosimy dokonać poprzez wskazanie konkretnych pozycji przedmiarowych dla każdej z części zamówienia. Wg naszej oceny:
- część I obejmuje prace wskazane w pozycjach kosztorysowych: od 1 do 79, od 95 do 99, od 160 do 191, od 207 do 209, od 258 do 278
- część II obejmuje prace związane z budową przepompowni ścieków wskazane z pozycjach kosztorysowych o numerach: od 80 do 94, od 100 do 159, od 192 do 206, od 210 do 257 oraz od 279 do 280.
Odpowiedź:
Podział na części przedmiaru robót został doprecyzowany w odpowiedziach na pierwsze zapytania z dnia 26.01.2018r.
Pytanie 2:
Prosimy o wyjaśnienie pozycji przedmiarowej nr 182 INSERT INTO `tqfk6_content` VALUES(studnie kanalizacyjne DN1200 mm, '); wskazano 19,5 szt. Prosimy o podanie prawidłowej ilości.
Odpowiedź:
Studni 1200mm ma być 12 kpl. Zaktualizowany przedmiar robót w tym zakresie został zamieszczony na stronie internetowej: „zal 09_przedmiar Glanów-aktualny 2_02_2018”, na podstawie którego należy skalkulować cenę oferty.
Pytanie 3:
Czy Zamawiający będzie pobierał opłaty za zajętość pasa drogowego dróg gminnych lub terenów zielonych gminnych? Jeśli tak to proszę o podanie wysokości opłat.
Odpowiedź:
Nie Zamawiający nie będzie pobierał opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych lub terenów zielonych będących w zarządzie gminny.
Pytanie 4:
Prosimy o określenie technologii odwodnienia gruntu, jakie technologie są dopuszczone przez
Zamawiającego. Podnosimy, iż występuje grunt skalny i gliniasty, stąd igłofiltry nie mogą zostać zastosowane.
Odpowiedź:
Projekt nie narzuca Wykonawcy sposobu odwodnienia gruntu na czas wykonania robót budowlanych.
Pytanie 5:
Jakie technologie urabiania gruntu skalnego dopuszcza Zamawiający INSERT INTO `tqfk6_content` VALUES(kucie, metody wybuchowe) ?
Odpowiedź:
Zamawiający nie opuszcza technologii kruszenia skał metodą wybuchową a jedynie kruszenie.
Pytanie 6:
Czy Zamawiający dopuszcza możliwość wydłużenia terminu umownego w przypadku, w którym dojdzie do opóźnień z tytułu zwiększonej ilości skały do kucia lub innych pozycji przedmiarowych?
Odpowiedź:
Okoliczności zmiany umowy zostały określone w p. XVII ust 5 SIWZ. Istotne postanowienia które zostaną wprowadzone do treści umowy określa załącznik nr 5 do SIWZ.
Pytanie 7:
Wg naszych obliczeń ilość koniecznej do skucia skały INSERT INTO `tqfk6_content` VALUES(przyjmując szerokość wysokość 1,0 m) wynosi ok. 4.200 m3. Prosimy o przedstawienie kalkulacji Zamawiającego wskazanej w przedmiarze robót INSERT INTO `tqfk6_content` VALUES(z dokładnym rozbiciem odcinków na dł. szer. głębokość, '); która wg nas jest rażąco zaniżona?
Odpowiedź:
Oszacowana objętość odspajania skał wg przedmiaru to 959,65m3, rzeczywiste rozliczenie tej pozycji jak i pozostałych nastąpi pozycjami kosztorysowymi, różnica wynikająca z rzeczywistych ilości tej pozycji kosztorysowej będzie rozliczana w wyniku obmiarów potwierdzonych przez inspektora nadzoru inwestorskiego.
Pytanie 8:
Kto będzie ponosił opłaty za zajęcie pasa drogowego w drogach powiatowych?
Po zapoznaniu się z wysokościami stawek obowiązujących w powiecie olkuskim stwierdzamy, iż wysokość opłat w tytułu zajęcia pasa drogowego dla dróg powiatowych wyniesie ok. 115.000,00 zł.
Odpowiedź:
Do Wykonawcy należy poniesienie opłaty za zajęcie pasa drogowego na czas wykonania robót w drogach powiatowych. Należy doliczyć to do ogólnej ceny oferty. Zgodnie z p. III ust. 9 b): Do Wykonawcy należy pokrycie kosztów związanych z nadzorem robót przez kierownika budowy, przygotowaniem i zabezpieczeniem placu budowy, INSERT INTO `tqfk6_content` VALUES(w tym z kosztami energii elektrycznej i wody wykorzystywanymi w trakcie prowadzenia robót budowlanych) oraz zajęciem pasa drogowego drogi powiatowej na czas budowy INSERT INTO `tqfk6_content` VALUES(m.in. opracowanie i uzgodnienie projektu zmiany organizacji ruchu).
Pytanie 9:
Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie studni betonowych zwieńczonych zwężkami?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza studnie zwieńczone zwężkami tylko dla studni, dla których uzyska się minimalną wysokość komory roboczej równą 2m.
Pytanie 10:
Czy Zamawiający wymaga wymiany gruntu w drodze czy tylko osiągnięcia odpowiedniego parametru zagęszczenia gruntu?
Odpowiedź:
Zamawiający będzie wymagał wymiany gruntu w wykopach w drogach jeśli grunt z wykopów nie będzie się nadawał do zasypania tj. nie będzie odpowiadał normie PN-S-02205:1998 Drogi samochodowe -- Roboty ziemne -- Wymagania i badania. Wykonawca będzie odpowiedzialny za osiągnięcie wymaganych stopni zagęszczenia gruntu.
Pytanie 11:
Prosimy o przedstawienie dokładnego wyliczenia ilości pospółki do zasypu wykopów w drogach wg nas ilość jest rażąco zaniżona.
Odpowiedź:
Pozostawia się 1236,8 m3 pospółki zgodnie z pozycjami w pozycjach. Podobnie jak w odp. Pkt. 7 rozliczenie tej pozycji jak i pozostałych nastąpi pozycjami kosztorysowymi, różnica wynikająca z rzeczywistych ilości tej pozycji kosztorysowej będzie rozliczana w wyniku obmiarów potwierdzonych przez nadzór inwestorski; przy czym Zamawiający nie będzie ponosił kosztów wymiany gruntu jeśli grunt z wykopów nie będzie się nadawał do zasypania z winy Wykonawcy np. w skutek jego przechowywania.
Pytanie 12:
Czy Zamawiający posiada projekt organizacji ruchu drogowego? Jeśli tak to proszę o udostępnienie. Do kogo należy sporządzenie, zatwierdzenie projektu organizacji ruchu drogowego na czas robót?
Odpowiedź:
Zamawiający nie posiada projektu organizacji ruchu. Opracowanie projektu organizacji ruchu wraz z zatwierdzeniem i wprowadzeniem należy do obowiązków Wykonawcy robót i należy wliczyć to do ogólnej ceny oferty.
Zaktualizowany przedmiar robót w tym zakresie w załączniku „zal 09_przedmiar Glanów-aktualny 2_02_2018”, na podstawie którego należy skalkulować cenę oferty.